Blackboard Help

De caching / historie uit je browsers verwijderen

print
Problemen met het laden van het Grade Center, of je krijgt van een document de laatste versie niet in beeld…
Dan kan onderstaande instructie voor jou de oplossing zijn:

Indien bij iemand anders een nieuwere versie in beeld komt van het document dan bij jezelf, heeft dit te maken met de “temporary files” in het cache gedeelte van Internet Explorer.
Ook het gebruik van de LockDown Browser kan worden verstoort door “caching”.

Je kunt dit oplossen door de volgende stappen uit te voeren:

  • Klik (in Internet Explorer) op het tandwiel-icoon (Tools) en daarna op Internet Options.

    Op Windows pc’s verwijder je via deze handeling de caching voor alle browsers
    (Dus niet uitsluitend voor Internet Explorer)

  • Klik onder “Browsing history” op Delete.

Nu komt het volgende scherm in beeld:

Cookies02

  • Vink hier desgewenst alles aan en klik op Delete.

Hiermee verwijder je alle cookies
en tijdelijke bestanden welke het werken met Blackboard kunnen verstoren.
Nu krijg je zodra je naar het probleemdocument toe gaat, wel de meest actuele
versie in beeld.
avansitem

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

%d bloggers like this: