Blackboard Help

Een Survey aanmaken in Blackboard voor jouw Course of Community

print

Wat is een survey?
Een survey is een tool om mensen binnen jouw course of community vragen te stellen zonder dat hier consequenties aan verbonden zijn voor de ondervraagde.

De resultaten kunnen voor verschillende doeleinden gebruikt worden, afhankelijk van de gestelde vragen en onderwerpen.

Een survey aanmaken
• Ga naar ‘Course Tools’ en klik op ‘Test, Surveys and Pools’.
• Klik op ‘Surveys’ en vervolgens op ‘Build Survey’.
• Geef de survey een naam en optioneel een omschrijving, ‘Submit’ je data.
• Vervolgens krijg je de optie om vragen te maken, dit werkt het zelfde als bij een Test.

Wij raden aan om surveys niet te lang te maken, mensen die het invullen haken dan af en je resultaten zijn incompleet, zeker wanneer je vragen gerelateerd zijn aan één onderwerp.

• Wanneer je de vragen hebt aangemaakt klik je op ‘OK’, je survey is nu klaar voor gebruik, echter er is nog niemand die hier van op de hoogte is.

De survey beschikbaar maken
• Ga naar de map waar je de survey in beschikbaar wilt maken en waar je de optie ‘Assesments’ hebt, klik hierop en kies ‘Survey’. Hier vind je je zojuist gemaakte survey en eventueel surveys die voorheen zijn aangemaakt in de course of community, klik de juiste survey aan en klik ‘Submit’.
• Stel nu de beschikbaarheid in van de survey.

• Let Op, wil je een email versturen dan dien je een ‘Add a New Announcement for this Survey’ aan te vinken, maar je dient nog wel extra stappen te nemen voordat de email daadwerkelijk verstuurd word.

Extra stappen om Gebruikers per email te informeren over de survey

Je hebt zojuist de survey beschikbaar gesteld er word automatisch een announcement binnen blackboard aangemaakt. Maar je wilt ook nog een email versturen naar de gebruikers.
• Klik de survey aan alsof je hem gaat maken, kopieer deze url uit de adres balk van je browser, bewaar deze ergens waar je het makkelijk terug kan vinden.
• Ga naar de announcement welke zojuist is aangemaakt vanuit de survey.
• Klik op de chevron en kies Edit
• Plak in de message box de URL welke je uit de adres balk gekopieerd hebt.
• ‘Vink’ het hokje achter ‘Email Announcement’ aan en vervolgens ‘Submit’
De email word nu verstuurd, let wel op gebruikers moeten ingelogd zijn willen ze de survey kunnen maken. Je kan eerst inloggen en vervolgens de link klikken of de link klikken, inloggen en naar de announcements gaan of tweemaal de link aanklikken waarbij je de eerste keer inlogt.

De resultaten inzien

Wanneer je de resultaten van een survey wilt inzien dan doe je dit via het Grade Center, je zal hier zien dat wanneer een user de survey ingevuld heeft hierbij een vinkje achter de naam komt te staan. Je kan deze geen cijfer geven uiteraard.
Om alle resultaten te zien klik je op de ‘chevron’ achter de survey naam, klik vervolgens op ‘download results’, je kan nu de resultaten in een gewenst format downloaden.

Tags:

Leave a Reply

%d bloggers like this: